czwartek, 23 maja 2013

BĘDZIE MŁYN! _WYSTAWY

PAWEŁ KOZŁOWSKI - ZDJĘCIA Z PODRÓŻY

Wystawa zdjęć z kilku autorskich wypraw na Bliski Wschód i nie tylko.


Paweł Kozłowski - z wykształcenia inżynier budownictwa, z zamiłowania backpacker. Ulubiony kierunek plecakowych wypadów to Bliski Wschód. Wydawać by się mogło, że zaszczyt wstąpienia w poczet ludzi 30-letnich sprawi, że zacznie bardziej poważniej myśleć o życiu. Na szczęście nic takiego (narazie) nie nastąpiło. Jest za to plan na następną wyprawę - tym razem Jemen.

PO GODZINACH
Wystawa poświęcona twórczości młodej artystki, studiującej na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.


Angelika Glenszczyk - jestem rodowitą Chorzowianką, ale od 12 lat zamieszkuję obszary Bielska- Białej. Obecnie mieszkam w Krakowie, gdzie na co dzień uczę się na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki. Moja historia związana z malarstwem sięga dawnych dziejów, bo aż czasów przedszkolnych, jednak na poważnie do sprawy podeszłam w trzeciej klasie gimnazjum, kiedy postanowiłam wybrać tą jedną, jedyną drogę życiową i zdawać do liceum plastycznego w Bielsku Białej. Wszystko udało się pomyślnie, cztery lata upłynęły w ekspresowym tempie i trzeba było myśleć dalej, żeby iść w tym kierunku. Nadszedł czas egzaminów na studia - pierwsze podejście niestety nie należało do moich szczęśliwych prób, ale jak mówią, "co cię nie zabije to cię wzmocni". Przez rok studiowałam Kulturoznawstwo Międzynarodowe na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz intensywnie pracowałam nad moim warsztatem artystycznym w pracowni Małgorzaty Bundzewicz. Od października 2012 r. jestem szczęśliwą studentką Krakowskiego ASP, gdzie mam nadzieję będę "pochłaniała" jeszcze więcej płócien niż do tej pory i moja twórczość będzie dla mnie dużym sukcesem ale przede wszystkim ogromną radością.

MUSZKA PLUJKA I ŻUCZEK GNOJAREK
Muszka Plujka i Żuczek Gnojarek po raz pierwszy objawili się jednemu z członków Okolicznościowo-Rozrywkowego Syndykatu Wały Jagiellońskie – Rudiemu Shubertowi, a ten uwiecznił ich życiorys w piosence, która jednak nie trafiła na żadną z trzech płyt Wałów. Po zaniku działalności grupy, nasi bohaterowie pojawiali się jeszcze na studenckich ogniskach, aż pewnie razem z nimi znikliby na dobre. Na szczęście udało się nam z nimi spotkać – i nabrali kształtów.
Styl Muszki i Żuczka został doceniony i zauważony. Pierwszym sukcesem było zwycięstwo w konkursie na wystawę prac w Art Katedrze podczas SLOT Art Festiwal w Lubiążu, gdzie poznało ich kilka tysięcy uczestników festiwalu, a niektórzy zamówili nawet ręcznie malowane koszulki, torby i obrazki z przygodami owadziej pary. Wówczas powstało również całe mnóstwo fanartów i pomysłów na nowe odcinki. Kolejnym miłym wydarzeniem było niespodziewane zaproszenie na festiwal TOTU odbywający się w sierpniu 2009 r. w Staszowie. Grono przyjaciół MPiŻG oraz właścicieli koszulek z ich podobiznami znowu się powiększyło.

Nowe odcinki pojawiały się z wzorową nieregularnością na stronie www.mpizg.blo.pl. Tam również znajdziecie możliwość zamówienia ręcznie malowanych gadżetów, pobrania mpiżgowej czcionki i banneru.

Ola Koźmińska i Marta Maj