sobota, 1 września 2012

Aladag


Bogusław Nowak - Byłem komandosem w słynnej Szóstej  Dywizji Powietrzno – Desantowej. Ukończyłem krakowską Akademię Wychowania Fizycznego. Tańczyłem w Studio Baletu Nowoczesnego „Kontrast” przy tejże uczelni. Wraz z zespołem, występowałem  na scenach w kraju i zagranicą a także  w  spektaklach  telewizyjnych i filmach, wymagających również odwagi i sprawności. Jestem przewodnikiem tatrzańskim w  kole im. Macieja Sieczki przy Oddziale  Krakowskim P T T K im. ks. Karola Wojtyły
Członkiem Centrum Przewodnictwa Tatrzańskiego i Małopolskiego Samorządu Przewodnickiego  P T T K. Taternikiem. Międzynarodowym  przewodnikiem  górskim „Lider". Przewodnikiem  i  przodownikiem  górskim a także narciarskim z uprawnieniami na wszystkie góry w Polsce. Ratownikiem  Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Pilotem wycieczek krajowych i zagranicznych. Przewodnikiem terenowym małopolskim i świętokrzyskim. Podróżnikiem, prelegentem, fotografem. Autorem 22  wystaw fotogramów od Himalajów i Andów po góry Syberii. Stałym korespondentem zagranicznym kwartalnika „W górach”. Wielbicielem  i pasjonatem Syberii i Kaukazu. Nauczycielem kultury fizycznej w Gimnazjum nr 27 w Krakowie. Założycielem i wieloletnim opiekunem Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego „Kałamarz” przy w/w Gimnazjum.

Jechałem Koleją Andyjską, Transsyberyjską i Krugobajkalską.
Przemierzałem Gruzińską Drogę Wojenną i Transfogaraską Szosę.
Latałem nad Płaskowyżem Nasca, Amazonią, Syberią.
Pływałem po Titicaca, Bajkale,  Chubsuguł, Phewa Tal,  Dnieprze, Angarze,  Manavgat morzach Marmara, Egejskim,  Azowskim, Czarnym, Czerwonym, Śródziemnym, Adriatyku, zatokach:. Sueskiej i  Akaba oraz Oceanie Spokojnym.
Wraz ze Zbigniewem Bieniem dotarliśmy do rzeki Ob na Syberii za Kołem Polarnym i – przeszliśmy  ją na    rakietach śnieżnych,  pobliżu jej ujścia do Oceanu Arktycznego..
Przeszedłem legendarny most Zaleszczycki /w minionym ustroju/.
Niemal w setną rocznicę 1-go wejścia / Kordys, Klemensiewicz / wraz  ze Zbigniewem Bieniem, weszliśmy na   nartach na Wysoki Wierch i zjechaliśmy słynnym Płajem Akademickim.
Uczestniczyłem w ceremonii odsłonięcia pomnika E. Malinowskiego w najwyższym miejscu Kolei Andyjskiej – przełęczy Ticlo / 4818 m n.p.m./.


Uczestniczyłem w  wyprawach w: 
Himalaje, Andy, Taurus, Alpy Julijskie, Dolomity, Dachstein ,Riłę, Gorgany, Czarnohorę, Olimp, Synaj, Chamar – Daban, Golce – Tunkijskie, Maramorosze, Alpy  Rodniańskie,  Fogarasze, Ałtaj Gobijski, Ural Polarny, Kaukaz  Gruziński, Rosyjski i Armeńsko – Karabaski.

Byłem:
na Saharze i Gobi
pod Everestem, Lhotse, Cho-you
pod Alpamayo, Huarascaranem
na El Misti i niższym wierzchołku Elbrusa
w pobliżu źródeł Amazonki, Angary ,
nad najgłębszym kanionem świata Colca
w stolicy Inków Cusco
w  Machu Picchu
na Piku Czerskiego w górach Chamar -  Daban na Syberii
w Charchorin - stolicy imperium mongolskiego założonej przez Czingis-Chana
w miejscu pochówku Ghandiego
wśród egipskich piramid
na górach bogów  / Synaj i Olimp /
w polskiej wiosce Wierszyna w syberyjskiej tajdze
w tajdze, tundrze, Amazonii
wśród wodospadów Kyngara w masywie gόrskim Golce – Tunkijskie na Syberii
na Chińskim Murze
w Tihuanaco /Brama Słońca /
na placu El- Fna w Marakeszu
na pływających wyspach Uros na Titicaca
na największej wyspie Bajkału – Olchonie
na legendarnych ‘’Skałach Szamana ‘’na Bajkale
w miejscach polskiej kaźni i martyrologii na Syberii
w  miejscach zsyłki J.Piłsudskiego, R Kalinowskiego, E. Dybowskiego, J Czerskiego, A Czekanowskiego i innych zesłańców na Syberii
na archipelagu Ballestas na Pacyfiku


Oprowadzam po...
...parkach narodowych Tatrzańskim, Pienińskim, Babiogórskim, Gorczańskim, Ojcowskim, Karkonoskim i Gór Stołowych.
...Jurze Krakowsko–Częstochowskiej i krainie polskich wulkanów.
...Szlakiem drewnianej architektury.
...Śladami Jana Pawła II i szlakiem górskich Sanktuariów.
...Dolinach Raby, Dunajca, Popradu.
...Spiszu, Orawie i Liptowie zarówno po polskiej jak i słowackiej stronie.
Wodzę także po słowackich górach.

Grupom, z którymi wędruję więcej niż  jeden dzień  urządzam nieodpłatnie multimedialne pokazy ze swoich podróży do najbardziej odległych i egzotycznych  zakątków  świata. Pomagam także w konstruowaniu programów wycieczek i załatwianiu noclegów.

CZAS niedziela 16:00-16:50